CASE

Máxima Medisch Centrum

Aanleiding

Ieder jaar organiseert het Máxima Medisch Centrum (MMC) een wetenschapsavond. Het MMC is een topklinisch ziekenhuis, waar veel onderzoek wordt gedaan. Tijdens de wetenschapsavond krijgen alle onderzoekers een podium om hun werk te presenteren aan mede-onderzoekers en overig personeel van het MMC. Normaalgesproken vond die avond altijd live plaats, maar door de coronamaatregelen was dit niet mogelijk. Daarom werd er gezocht naar een alternatief, en dit werd gevonden in Bano.

We spraken met Nicole Papen-Botterhuis, coördinator onderzoek en innovatie. Nicole zat in de organisatie van de wetenschapsavond 2021. Nicole: “We waren op zoek naar een alternatieve manier om de wetenschapsavond vorm te geven. Vorig jaar hebben we hem moeten afblazen, maar dit jaar wilden we hem in alternatieve vorm door laten gaan. We hebben gekeken naar mogelijk manieren om een digitaal evenement te organiseren. Via een meeting van ASQ Fontys kwam ik in aanraking met het platform Let’s Get Digital. Het leuke van het platform vond ik de mogelijkheid om te netwerken. Na wat onderzoek en vergelijkingen van verschillende aanbieders, kwam ik bij Bano terecht.”

Wat hebben we gedaan?

“Wat ik heel fijn vond bij Bano, was dat er heel stipt en snel werd gereageerd. In het begin door Marcel en later door Erwin. De offerte kwam erg op tijd, waar we bij andere aanbieders soms wel twee weken moesten wachten. En dat is niet prettig als je bezig bent met het organiseren van een evenement. Door hun snelle en adequate reacties, liet Bano ook zien een betrouwbare partij en partner te zijn. Zowel Marcel als Erwin zijn erg prettig om mee samen te werken. Na Marcel werden we overgedragen aan Erwin. Altijd spannend om te zien of je dan weer een fijn contactpersoon krijgt, maar dat was zeker het geval. Hij reageerde punctueel en dacht graag met ons mee. Op de avond zelf keken mijn collega en ik elkaar aan en zeiden we tegen elkaar: ‘we hebben echt een goede keuze gemaakt met Bano.’ Het platform werkte goed, de communicatie was goed en we werden echt ontzorgd.”

“Erwin moest bij ons op locatie werken met een team dat hij helemaal niet kende, maar hij kwam binnen en nam het heel goed over. Het is al spannend genoeg met de sprekers en hun presentaties. We hebben ons verder totaal geen zorgen hoeven te maken.”

Uiteindelijk heeft het event bij het MMC bijna twee keer zoveel deelnemers gehad dan de live variant. Volgens Nicole kwam dit met name omdat men nu niet werd belemmerd door het wel of niet aanwezig zijn op de locatie. Volgens ons is dat tevens één van de vele voordelen van online events.

Op de avond zelf keken mijn collega en ik elkaar aan en zeiden we tegen elkaar: ‘we hebben echt een goede keuze gemaakt met Bano.

Maxima MC_zw

Máxima Medisch Centrum

Nicole Papen-Botterhuis

Ook een online event organiseren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!