CASE

Congress Care

Aanleiding

Congress Care is een toonaangevende congresbureau dat sinds 1997 specialist is in het organiseren van (internationale) medisch wetenschappelijke bijeenkomsten. Dankzij corona konden veel van deze bijeenkomsten niet langer in hun fysieke vorm plaatsvinden, dus waren ze genoodzaakt om een alternatief te zoeken. Vanwege een eerder groot internationaal symposium was het contact tussen Congress Care en Bano al gelegd.

Wat hebben we gedaan?

Door de lockdown in 2020 werden alle evenementen van Congress Care geannuleerd dan wel verplaatst. Ze hadden digitalisering van de congressen al enige tijd op de agenda staan, maar door corona kwam dit echt in een stroomversnelling. “De combinatie van Bano en het platform Let’s Get Digital sloot naadloos aan bij dit doel.” aldus Debbie Schuurmans, projectmanager bij Congress Care. “Hierdoor zijn we steeds intensiever gaan samenwerken.”

Debbie vervolgt: “Bano is een hele goede partner op het gebied van online events. Ze hebben het platform Let’s Get Digital helemaal eigen gemaakt en het is erg fijn om samen het platform vorm te geven en in te richten. Andere AV leveranciers waarmee wij werkten doen dat nog niet. Die verzorgden enkel de basic livestream activiteiten. Het platform Let’s Get Digital is daarin wel een enorme uitblinker. Vooral voor de complexere evenementen met parallelle sessies en meerdere internationale. Bano biedt hierin de perfecte ondersteuning.” 

Het eerste grote online event dat we voor Congress Care organiseerden, vond plaats in het najaar van 2020. Het ging om een tweedaags Europees congres over Medical Mycology. De sprekers zaten door heel Europa.

Over de samenwerking met ons, zegt Congress Care het volgende: “Bano denkt met je mee en heeft veel kennis van het platform (red: Let’s Get Digital). Dat is erg fijn. Bano fungeert daardoor niet enkel als tussenpersoon, maar is je all-in-one parner op het gebied van online events. Daarnaast is het heel fijn om bij Bano langs te komen en samen te werken aan de uitwerking van je ideeën in de studio’s. Voor elk evenement is er een passende studio die je kunt gebruiken en dusdanig kunt inrichten zodat het helemaal bij je bedrijf en branding past. Als ‘kleine’ klant uit Den Bosch zouden wij niet per se aan een partij in Groningen denken,
het ligt nou eenmaal niet om de hoek. Maar doordat Bano hun online dienstverlening zo snel en goed uit de grond heeft weten te stampen, hebben ze een enorm bereik gecreëerd en zijn ze echt van meerwaarde.”

En nu?

Inmiddels hebben we al meerdere online events voor Congress Care mogen organiseren en staan de volgende evenementen alweer op de planning. Zo hebben we 4 maart 2021 het AYA congres en eind maart de Spring Meeting van het KNVM en de NVMM.

Zo ontdekten wij het platform Let's get digital. Dankzij de samenwerking met Bano verliep de overgang van offline naar online events heel soepel. Door het platform kon het uitgestelde congres toch doorgaan.

Congress Care

Debbie Schuurmans

Deelnemen aan een online experience?

 ervaar zelf wat het platform inhoudt, voel de beleving en
word wijzer over wat het programma allemaal kan. Meld je hieronder gratis aan!